SilesianSport.pl - wiadomości sportowe ze Śląska
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się Zaloguj się

Public relations w mediach sportowych

Środa, 29 Czerwiec 2016 11:39
Public relations w mediach sportowych

Public relations to jedno z najważniejszych narzędzi marketingowych, wykorzystywanych niemal w każdej firmie, we wszystkich mediach. Mówiąc najprościej, public relations wykorzystywany jest niemal wszędzie – tam, gdzie dochodzi do kontaktów międzyludzkich, gdzie budowane są więzi i poczucie zaufania.

 

Media sportowe, tak samo jak każde narzędzie medialne wykorzystują public relations, by budować swoją pozycję wśród widzów, oraz umacniać własne miejsce wśród wszystkich innych kanałów informacyjnych. Czynią to dzięki platformom społecznościowym, za pomocą których docierają do fanów sportu. Najpopularniejszym miejscem spotkań online jest dziecko Marka Zuckerberga – facebook.

 

Nastały czasy, w których teza: „osoby, których nie ma na facebooku, nie istnieją” brzmi jak nieskazitelna prawda, dlatego telewizje, wydawnictwa, portale typu publicrelations.pl, itd. zatrudniają specjalistów, którzy będą mieli za zadanie zbudować mocne, facebookowe marki. Wskutek tych działań powstają strony fanowskie – funpage, w które inwestowane są spore pieniądze. O wizerunek i content dbają etatowi pracownicy.

 

Wyobraźmy sobie telewizję sportową X, która wieczorem będzie transmitować mecz. Telewizja Y będzie wyświetlać dokładnie ten sam piłkarski pojedynek. W jaki sposób zachęcić widzów, żeby zamiast programu Y włączyli X? To zadanie dla ekspertów PR. Jedni wykorzystają antenowy czas, bilbordy. Przygotują reklamy w odpowiedni sposób – tak, aby te pozytywnie oddziaływały na emocje widzów. Zrobią wszystko, by pozostawić dobre wrażenie, zaintrygować fana piłki.

 

Jeśli przekaz go zainteresuje, zaciekawi, człowiek od PR wykonał kawał dobrej roboty. Ci, którzy zbudowali mocną społeczność w Internecie, wykorzystają ją teraz, by zachęcić widzów do ustawienia odbiorników na ich stacje. Poprzez akcje, konkursy, przemyślaną, zdrową aktywność zbudują więź z innymi użytkownikami, którą w odpowiednim czasie wykorzystają do własnych celów. A postępowania zgodne z public relations im to umożliwią.

 


Podziel się linkiem

Kalendarium

«

Listopad 2017

»
  • pn
  • wt
  • śr
  • cz
  • pt
  • so
  • n
  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30

Opis spotkania wierszem

Czy podoba Ci się opis Podsumowania rundy jesiennej T-Mobile Ekstraklasy napisany wierszem?
 
logo podsumowanie 1

Redakcja portalu SilesianSport.pl